In Nederland is Bol.com de grootste marktplaats.
Bol.com is een veelzijdige marktplaats. Iedereen kan er bijna alles aanbieden, of het nu om nieuwe producten of gebruikte producten gaat. De meeste Nederlandse webwinkeliers bieden hun assortiment of een deel van het assortiment aan via Bol.com. Dit doen ze natuurlijk niet alleen om de producten te verkopen, maar ook om klanten naar hun webwinkel te krijgen. Dit betekent dat u waarschijnlijk niet de enige bent die een specifiek product aanbiedt op bol.com.
De prijs is een belangrijke factor in het aankoopproces van de klant. Het is dus zaak om de prijzen van de concurrentie goed in de gaten te houden en op basis daarvan uw eigen prijs te optimaliseren.
Meer verkopen op Bol.com
Omdat bol.com de grootste marktplaats is van Nederland wordt daar ook veel verkocht en aangeboden. Daarom is het uitermate belangrijk om een goede prijsstrategie toe te passen op de producten die u op bol.com aanbiedt. Om een prijsstrategie te bepalen zijn de prijzen van de concurrentie een belangrijk factor.
Zit u te hoog met uw prijzen dan gaan de klanten naar de concurrentie en de prijzen kunnen niet te laag ingesteld worden want dan verdient u niets. Het gaat hier om een optimale verkoopprijs, zodat de marges vergroot worden of het aantal verkopen stijgt waardoor er meer winst gemaakt wordt.
Waarom gebruikt u Repricing?
Om tijd te besparen. Veel aanbieders besteden nog veel tijd aan het onderzoeken van de prijzen van de concurrentie om zo de optimale prijs voor het eigen product te bepalen. Met de Pricemonitor gebeurt dit allemaal automatisch en overzichtelijk. Alle prijzen van de concurrentie worden in één keer opgehaald en in een overzichtelijk schema afgebeeld. Middels verschillende prijsstrategieën wordt voor elk product de prijs geoptimaliseerd en terug gekoppeld aan uw Bol.com webwinkel.
Optimale prijzen voor Bol.com met de Pricemonitor
De Repricing tool van Patagona, de Pricemonitor is hier uitermate voor geschikt. Deze verzamelt automatisch alle prijzen van de concurrentie en op basis van vooraf ingestelde prijsstrategieën worden zo prijs aanbevelingen gegeven voor uw eigen webwinkel op Bol.com. Deze prijsstrategieën kunnen ingesteld worden voor het hele assortiment, verschillende delen van het assortiment of zelf per individueel artikel. De mogelijkheden zijn eindeloos met de repricing tool voor bol.com.
Te koppelen met elk shopsysteem
De Pricemonitor is te koppelen met elk shopsysteem. We hebben plug-ins ontwikkeld voor systemen zoals Shopware, Magento, JTL, plentymarkets, Microtech en Prestashop. Voor alle andere shopsystemen werken we met CSV-bestanden. Op deze manier zijn uw prijzen op bol.com altijd up-to-date en dit volledig automatisch.
- Op het dashboard ziet u in één oogopslag alles wat belangrijk is. Bijvoorbeeld, uw huidige positie.
- Houd altijd uw prijzen en de optimalisatie ervan in de gaten.
- De marktweergave toont samenvattingen van het aanbod van de markt en prijsvergelijkingspagina's.
- Sleutelwoord transparantie: Het is heel gemakkelijk om te zien hoe een geoptimaliseerde prijs wordt bereikt.
- Wie zijn uw concurrenten en wat zijn hun prijzen? Het vendor overzicht geeft antwoord op deze vraag.
Probeer het nu gratis uit
Vraag een gratis test account aan en optimaliseer uw prijzen. Zorg dat u altijd een stap voor bent op de concurrentie.