Repricing op Google Shopping – zo eenvoudig is het!

Google Shopping is een zoekmachine voor producten. Google's prijs zoekmachine is een belangrijk verkoopkanaal en zou een integraal onderdeel moeten zijn van de online marketingstrategie van elke online shop. E-commerce webwinkeliers kunnen via het Google Merchant Center gegevens uit hun online shop aan Google doorgeven en als advertentie boeken. Dit vereist het koppelen van de merchant center account aan de AdWords account. De productadvertenties verschijnen in een klein vakje naast de normale zoekresultaten. Het grote voordeel: gebruikers ontvangen al een kleine productselectie in de vorm van advertenties tijdens het zoeken. Handelaren betalen alleen als er op de advertentie wordt geklikt.
Hoewel Google de advertenties sorteert op basis van de relevantie van de zoekopdracht, maakt de meerderheid van de gebruikers gebruik van de filteroptie van de winkelpagina en sorteert de resultaten op basis van prijs. Retailers moeten daarom altijd de prijzen op Google Shopping in de gaten houden om mogelijke prijswijzigingen van concurrenten snel op te sporen en daarop te reageren.

Omzetgroei door Google Shopping Repricing

Veel online handelaren zijn onzeker over de prijsoptimalisatie van Google Shopping. Als de prijs te hoog is vastgesteld, wendt de potentiële klant zich tot de concurrentie. Als hij zijn artikelen te goedkoop aanbiedt, kunnen zijn eigen kosten op de lange termijn niet meer worden gedekt. Het doel moet altijd zijn om precies de prijs te bepalen die door hogere verkopen of marges maximale winst genereert.

Repricing für Google Shopping mit dem Pricemonitor Schaubild

Om producten via Google Shopping met succes op de markt te brengen, moeten handelaars rekening houden met verschillende factoren. Het is van cruciaal belang om zoveel mogelijk advertenties te plaatsen. Om dit te bereiken, moet u het volgende doen:

  • Houd altijd de prijzen van uw concurrenten in de gaten en pas uw prijzen aan indien nodig.
  • Optimaliseer uw productgegevens regelmatig
  • Geef de advertenties een titel die belangrijke trefwoorden bevat en onmiddellijk opvalt.
  • Let op de juiste indeling van de artikelen in de betreffende categorie.
  • Maak gebruik van mooie afbeeldingen die de aandacht trekken

Google streeft er altijd naar om de meest relevante resultaten voor de gebruiker te leveren. De meeste gebruikers zoeken op prijs. Op de pagina's met zoekresultaten ziet de gebruiker de prijzen van alle aanbieders. Om van potentiële klanten nieuwe klanten te maken, heeft u als retailer een permanente Google Shopping prijsoptimalisatie nodig. De optimalisatie met een Google Shopping Repricing Tool is bijzonder efficiënt.

Uw voordeel met Google Shopping Repricing

Pricemonitor Überwachungsfrequenz Een automatische Repricing tool of Dynamic Pricing voor Google Shopping bespaart u enorm veel tijd omdat u niet langer handmatig de prijzen van uw concurrenten hoeft te controleren. U wint meer tijd voor de optimalisatie van uw productgegevens en verhoogt zo de kans op meer publiciteit. Bovendien krijgt u een prijsstrategie die perfect is afgestemd op uw productassortiment en systematisch wordt geïmplementeerd. U zult een aanzienlijke stijging van de omzet en winst voelen.


Pricemonitor: de Repricing Tool voor optimale Google Shopping Prijzen

De Pricemonitor neemt de volledige prijsmonitoring op Google Shopping voor u over. Wat betekent dat? De tool houdt de prijzen van uw concurrenten in de gaten en past automatisch uw prijzen aan volgens gedefinieerde prijsstrategieën. U kunt een strategie bepalen voor uw gehele assortiment of voor specifieke deelassortimenten en individuele artikelen.


Eenvoudige aansluiting op uw systeem

Afbeelding: aansluiting van de Pricemonitor op uw winkelsysteemOf u nu gebruik maakt van shopware, JTL, Magento of plentymarkets - de Pricemonitor is zeer eenvoudig aan te sluiten op uw systeem. Zo vermijdt u dat u de prijzen op Google Shopping moet aanpassen.


Altijd de concurrentie in het vizier

De Pricemonitor herkent Google Shopping prijswijzigingen van uw concurrenten onmiddellijk en reageert binnen enkele minuten. Indien u dat wenst, kunnen uw prijzen automatisch worden aangepast op Google Shopping.


  • Op het dashboard ziet u in één oogopslag alles wat belangrijk is. Bijvoorbeeld, uw huidige positie.

Probeer het nu gratis uit

Blijf concurreren en gebruik de Pricemonitor om uw Google Shopping prijzen te optimaliseren. Overtuig uzelf van de hoge gebruiksvriendelijkheid en de voordelen van de Repricing Tool en maak direct een gratis testaccount aan!

Repricing gratis testen

Voornaam*

Achternaam*

Bedrijf*

Uw e-mail*

Telefoon

Commentaar

Top

"Heeft u nog vragen?
Ik wil u graag helpen."

Skip Aertssen Country Manager

"Waarom belt u me niet gewoon:"

+49 6151 8008320

"Of schrijf mij een e-mail."

mail@patagona.nl

x