Google Shopping is een zoekmachine voor producten. Google's prijs zoekmachine is een belangrijk verkoopkanaal en zou een integraal onderdeel moeten zijn van de online marketingstrategie van elke online shop. E-commerce webwinkeliers kunnen via het Google Merchant Center gegevens uit hun online shop aan Google doorgeven en als advertentie boeken. Dit vereist het koppelen van de merchant center account aan de AdWords account. De productadvertenties verschijnen in een klein vakje naast de normale zoekresultaten. Het grote voordeel: gebruikers ontvangen al een kleine productselectie in de vorm van advertenties tijdens het zoeken. Handelaren betalen alleen als er op de advertentie wordt geklikt.
Hoewel Google de advertenties sorteert op basis van de relevantie van de zoekopdracht, maakt de meerderheid van de gebruikers gebruik van de filteroptie van de winkelpagina en sorteert de resultaten op basis van prijs. Retailers moeten daarom altijd de prijzen op Google Shopping in de gaten houden om mogelijke prijswijzigingen van concurrenten snel op te sporen en daarop te reageren.
Omzetgroei door Google Shopping Repricing
Veel online handelaren zijn onzeker over de prijsoptimalisatie van Google Shopping. Als de prijs te hoog is vastgesteld, wendt de potentiële klant zich tot de concurrentie. Als hij zijn artikelen te goedkoop aanbiedt, kunnen zijn eigen kosten op de lange termijn niet meer worden gedekt. Het doel moet altijd zijn om precies de prijs te bepalen die door hogere verkopen of marges maximale winst genereert.
Om producten via Google Shopping met succes op de markt te brengen, moeten handelaars rekening houden met verschillende factoren. Het is van cruciaal belang om zoveel mogelijk advertenties te plaatsen. Om dit te bereiken, moet u het volgende doen:
- Houd altijd de prijzen van uw concurrenten in de gaten en pas uw prijzen aan indien nodig.
- Optimaliseer uw productgegevens regelmatig
- Geef de advertenties een titel die belangrijke trefwoorden bevat en onmiddellijk opvalt.
- Let op de juiste indeling van de artikelen in de betreffende categorie.
- Maak gebruik van mooie afbeeldingen die de aandacht trekken
Google streeft er altijd naar om de meest relevante resultaten voor de gebruiker te leveren. De meeste gebruikers zoeken op prijs. Op de pagina's met zoekresultaten ziet de gebruiker de prijzen van alle aanbieders. Om van potentiële klanten nieuwe klanten te maken, heeft u als retailer een permanente Google Shopping prijsoptimalisatie nodig. De optimalisatie met een Google Shopping Repricing Tool is bijzonder efficiënt.
Uw voordeel met Google Shopping Repricing
Een automatische Repricing tool of Dynamic Pricing voor Google Shopping bespaart u enorm veel tijd omdat u niet langer handmatig de prijzen van uw concurrenten hoeft te controleren. U wint meer tijd voor de optimalisatie van uw productgegevens en verhoogt zo de kans op meer publiciteit. Bovendien krijgt u een prijsstrategie die perfect is afgestemd op uw productassortiment en systematisch wordt geïmplementeerd. U zult een aanzienlijke stijging van de omzet en winst voelen.
Pricemonitor: de Repricing Tool voor optimale Google Shopping Prijzen
De Pricemonitor neemt de volledige prijsmonitoring op Google Shopping voor u over. Wat betekent dat? De tool houdt de prijzen van uw concurrenten in de gaten en past automatisch uw prijzen aan volgens gedefinieerde prijsstrategieën. U kunt een strategie bepalen voor uw gehele assortiment of voor specifieke deelassortimenten en individuele artikelen.
- Op het dashboard ziet u in één oogopslag alles wat belangrijk is. Bijvoorbeeld, uw huidige positie.
- Houd altijd uw prijzen en de optimalisatie ervan in de gaten.
- De marktweergave toont samenvattingen van het aanbod van de markt en prijsvergelijkingspagina's.
- Sleutelwoord transparantie: Het is heel gemakkelijk om te zien hoe een geoptimaliseerde prijs wordt bereikt.
- Wie zijn uw concurrenten en wat zijn hun prijzen? Het vendor overzicht geeft antwoord op deze vraag.
Probeer het nu gratis uit
Blijf concurreren en gebruik de Pricemonitor om uw Google Shopping prijzen te optimaliseren. Overtuig uzelf van de hoge gebruiksvriendelijkheid en de voordelen van de Repricing Tool en maak direct een gratis testaccount aan!