Magento is een open-source shopsysteem en is met name gericht op middelgrote bedrijven die met behulp van flexibele software een duurzame online strategie willen nastreven. De online shop software wordt beschouwd als 's werelds snelst groeiende e-commerce platform en is zeer populair bij zowel kleine als grote online retailers vanwege zijn uitgebreide functies, intuïtieve bediening en zoekmachinevriendelijke programmastructuur.
De meeste webwinkeliers die Magento gebruiken om hun online shop te creëren en te beheren, bieden hun producten niet alleen in hun eigen winkel aan. De artikelen worden ook aangeboden of verkocht via prijsvergelijkingsites zoals guenstiger.de of idealo.de en op online markten zoals Amazon, eBay en Google Shopping. In de meeste gevallen is het de prijs die bepaalt welke detailhandelaar meer klanten wint. Om snel te kunnen reageren op prijswijzigingen van concurrenten is het niet alleen aan te bevelen, maar ook absoluut noodzakelijk om de Magento shop voortdurend te monitoren en te optimaliseren. Dit is de enige manier om de concurrentie te overstijgen en een hogere omzet of hogere marges te realiseren.
Wat is Repricing?
Voor u als Magento gebruiker is Repricing de meest effectieve en efficiënte oplossing voor prijsoptimalisatie. De term "Repricing" verwijst naar de automatische berekening van de verkoopprijs van een artikel op basis van de concurrentiesituatie. Ook de term "Dynamic Pricing" - de hoogfrequente prijsoptimalisatie - wordt in dit verband vaak genoemd. De optimalisatie van de prijzen is gebaseerd op de concurrentiesituatie en het gebruikersgedrag. Wat eBay en Amazon betreft, zijn de meeste Magento gebruikers al bekend met de onderwerpen repricing en Dynamic Pricing. Velen weten echter niet dat ze ook veel voordelen hebben met betrekking tot Google Shopping en de verschillende prijsvergelijkingssites.
Waarom is Repricing belangrijk?
Als Magento gebruiker heeft u een intelligente Repricingstrategie nodig om te kunnen concurreren met de meest invloedrijke markten zoals eBay en Amazon. Dit helpt u om enerzijds de prijzen van uw concurrenten te controleren en anderzijds uw eigen prijzen bij te werken om uw winst te maximaliseren.
Professionele Magento Prijs Optimalisatie
Dagelijkse prijscontrole en handmatige prijsoptimalisatie zijn zeer tijdrovend en kostbaar voor Magento gebruikers. Niet alleen de prijzen van de concurrenten op de verschillende markten en prijsvergelijkingssites moeten worden gecontroleerd, maar ook de eigen prijzen moeten worden aangepast. Om u van dit werk te ontlasten, hebben wij de Pricemonitor ontwikkeld - een Repricingstool die gemakkelijk integreerbaar is met uw Magento shopsysteem.
Met onze voor Magento-systemen geoptimaliseerde Repricingstool maken wij het voor beheerders van online-shops gemakkelijker om de prijzen te optimaliseren, zodat ze mee kunnen gaan met concurrenten en markten zoals Amazon en eBay. Door de samenwerking tussen Patagona en Magento en de introductie van de "Pricemonitor" Magento plug-in en Magento 2 plug-in, kan de administratie van uw Magento shop in combinatie met een gelijktijdige Repricing met de Pricemonitor aanzienlijk efficiënter worden gemaakt.
Gegevensuitwisseling is kinderspel met de plugin. De te optimaliseren artikelen (inclusief artikelkenmerken en prijsgrenzen) worden naar de Pricemonitor gestuurd. De geoptimaliseerde prijzen worden vervolgens teruggestuurd naar het Magento shopsysteem via de repricing tool. De plug-in voor prijscontrole is beschikbaar in de Magento Marketplace. Als u bovendien met een EMP-systeem of goederenbeheersysteem werkt, kunnen wij de geoptimaliseerde prijzen op verzoek direct naar de betreffende systemen overmaken.
Magento maakt het mogelijk om meerdere winkels op verschillende domeinen te beheren. Daarnaast kunnen klanten in de B2B-sector ook verschillende assortimenten aanbieden. Net zoals het Multi-Channel-Management met Magento goed werkt, werkt ook de prijscontrole voor multichannel via de Repricing Tool. De Pricemonitor kan ook worden gebruikt om verschillende prijsgroepen voor verschillende kanalen/klantsegmenten te creëren en te controleren.
Magento Repricing met de Pricemonitor
De Pricemonitor maakt het mogelijk om naast Amazon en eBay talrijke andere verkoopplatformen en vergelijkingsportalen te bekijken. Als gebruiker profiteert u van belangrijke marktinformatie en uitgebreide concurrentieanalyses en kunt u uw individuele prijsstrategieën nog specifieker bepalen.
Prijsoptimalisatie
De Pricemonitor berekent voor u de prijzen van uw concurrenten, berekent de optimale prijzen en wijzigt deze direct in uw Magento systeem. Zo bent u uw concurrenten altijd een stap voor.
Marktanalyse
De Repricing Tool helpt u bij het verkrijgen van een nauwkeurig marktoverzicht door het vastleggen en analyseren van de aanbiedingen van uw concurrenten. Zo heeft u altijd een overzicht van wat er in de markt gebeurt.
Automatisering
Wij nemen graag de aansluiting op uw Magento shop of goederenbeheersysteem over. Met behulp van flexibele CSV-feeds kunt u alle benodigde markt- en prijsgegevens exporteren en uw Magento Repricing proces automatiseren.
Omvang
De Pricemonitor kan eenvoudig tot 1 miljoen items per dag controleren en uw prijzen in de Magento Shop hierop aanpassen. Op verzoek kan het ook vaker worden gebruikt, bijvoorbeeld met Dynamic Monitoring.
- Op het dashboard ziet u in één oogopslag alles wat belangrijk is. Bijvoorbeeld, uw huidige positie.
- Houd altijd uw prijzen en de optimalisatie ervan in de gaten.
- De marktweergave toont samenvattingen van het aanbod van de markt en prijsvergelijkingspagina's.
- Sleutelwoord transparantie: Het is heel gemakkelijk om te zien hoe een geoptimaliseerde prijs wordt bereikt.
- Wie zijn uw concurrenten en wat zijn hun prijzen? Het vendor overzicht geeft antwoord op deze vraag.
Probeer Magento Repricing nu gratis uit
Optimaliseer vandaag nog automatisch uw prijzen en maak nu een gratis proefaccount aan. Met de Pricemonitor zit u altijd op dezelfde hoogte als uw concurrenten en verhoogt u uw kansen op een hogere omzet, marge en winst.